Verificare Instalația de Furtune Vacuum si Intercooler

Cum recunosti un furtun de vacuum defect?

Cele mai frecvente semne includ aprinderea in bord a martorului Check Engine, functionarea incorecta a motorului, senzatia ca motorul pierde putere sau chiar imposibilitatea de a porni motorul.

Una dintre reactiile adverse ale folosirii unui motor cu combustie este faptul ca presiunea din interiorul componentelor se acumuleaza cu timpul.

Pentru a permite scaderea acestei presiuni si pentru ca initierea fenomenului de combustie si de evacuare sa se desfasoare in mod corect, este necesar sa fie folosite furtune de vacuum. Toate autovehiculele sunt prevazute cu astfel de furtune care sunt legate la diferite niveluri ale motorului.

Ca orice alta componenta de natura mecanica, si aceste elemente din structura unei masini pot suferi modificari in timp ca urmare a depunerii de reziduuri, datorita temperaturii crescute si altor factori favorizanti care pot determina partile componente sa se uzeze sau sa fie distruse.

Atunci cand un astfel de furtun se rupe, este deconectat sau perforat, poate determina aparitia a numeroase probleme de natura mecanica, care pot merge de la rateuri ale motorului si pana la incapacitatea totala de a functiona.

Cei mai multi producatori, dar si personalul specializat din cadrul service-urilor auto recomanda verificarea acestor componente in cadrul fiecarei revizii si examinarea lor vizuala in momentul in care se face schimbul de ulei.

Exista anumite semne care pot fi asociate cu un furtun de evacuare rupt, deconectat sau perforat/deteriorat. In cazul in care se observa aparitia oricarui semn  , personalul specializat de la service-ul AND Turbo System poate verifica starea tehnica a masinii tale.

Se aprinde martorul Check Engine

Daca furtunul este defect sau perforat, senzorul va sesiza o crestere sau scadere a presiunii si va determina aprinderea martorului Check Engine. Acest martor are rolul de a informa conducatorul auto asupra aparitiei unei probleme.

Este indicat sa se acorde importanta aprinderii acestui martor si sa se verifice starea tehnica a masinii in cadrul unui service specializat.

Motorul nu functioneaza corect

Atunci cand un furtun nu mai functioneaza corect sau este perforat, o alta reactie care poate sa apara este ca motorul va functiona incorect. Acest lucru se traduce prin rateuri ale motorului sau turatie neregulata.

Daca se observa ca motorul functioneaza incorect sau turatia nu corespunde la ralanti sau in momentul in care se accelereaza sau franeaza, este bine sa verifice existenta unei probleme inainte ca aceasta sa determine defectiuni importante la nivelul motorului.

Motorul pierde putere sau nu porneste

Atunci cand perforatia de la nivelul furtunului este semnificativa, este posibil ca aceasta sa impiedice functionarea in totalitate a motorului. In interiorul motoarelor cu combustie exista un senzor care monitorizeaza presiunea din interior.

Daca valorile presiunii sunt mult prea mari, este posibil sa determine dislocarea unei garnituri si prin urmare distrugerea componentelor cilindrului, iar in anumite cazuri chiar si aparitia fenomenului de detonatie in interiorul motorului.

Daca observi ca motorul nu mai porneste, este indicat sa te prezinti la un service pentru a remedia defectiunea aparuta. Daca este necesara inlocuirea furtunelor, este bine sa se regleze momentul de aprindere si sa se ajusteze sistemul de alimentare cu combustibil in caz ca au aparut probleme.

Motorul da rateuri

Rateurile sunt de obicei determinate de existenta unei disfunctionalitati la nivelul sistemului electronic de sincronizare care indica aprinderea fiecarei bujii intr-un anumit moment.

Rateurile pot de asemenea sa fie cauzate de o crestere a presiunii din camera de combustie, presiune care este reglata de furtunele de vacuum si de senzori.

Daca observi ca motorul da rateuri, este indicat sa te prezinti la un service autorizat pentru a efectua un test drive si a verifica daca exista o problema. In cazul in care motorul da rateuri si problema ramane nerezolvata, poate duce la aparitia de defectiuni majore la nivelul motorului.

Un furtun de vacuum este o componenta destul de necostisitoare, dar esentiala pentru functionarea in conditii bune a masinii. Fii atent la eventuale semne pe care ti le da masina si care ar putea indica o problema.